Zaterdag 24 okt. etappe 9 275 Kalimpong (India) - Reisverslag uit Kālimpang, India van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu Zaterdag 24 okt. etappe 9 275 Kalimpong (India) - Reisverslag uit Kālimpang, India van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 24 okt. etappe 9 275 Kalimpong (India)

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

24 Oktober 2015 | India, Kālimpang

Misschien is het prettig om voordat je dit verslag leest, eerst enkele dagen terug te lezen, had ik wel geschreven maar nog niet gepost, ivm slechte Wifi...

Heerlijk geslapen hoor in het niet zo prettige hotel.. Afrekenen gaat moeilijk met de pin, en geen genoeg contante Roepies... Sjuk schiet te hulp, hij schiet ons wat roepies voor. Dat is wat we al vaker tegen zijn gekomen afgelopen dagen; de pin werkt niet tgv slechte internet of gewoon het doet t niet.... Gelukkig steeds op een of andere manier op kunnen lossen! Zo'n 115 km naar de grens, we moeten door India om in Bhutan te komen. De laatste benzine is nog tussen de hele groep verdeeld, maar het blijft spannend of de eerste pomp in India door iedereen gehaald gaat worden..
Deze keer wat minder hectisch aan de grens, maar de hele procedure neemt toch weer 2 uur in beslag. Daarna mooie omgeving in de bergen van Darjeeling waar de theeplantages tegen steile berghellingen liggen, het geheel wordt steeds groener. Wel extreem smalle en steile wegen, incl. tegenliggers. Radiateur van Niek en Jacqueline heeft 't begeven; Wouter en Sigi (het serviceteam) komt ze te hulp. De laatste kilometers naar het hotel zullen zij in het donker moeten doen.
We zijn deze dag toch weer 10 u onderweg geweest.