Zondag 25 okt. Etappe 10. 340 km. Paro (Bhutan) - Reisverslag uit Paro, Bhutan van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu Zondag 25 okt. Etappe 10. 340 km. Paro (Bhutan) - Reisverslag uit Paro, Bhutan van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu

Zondag 25 okt. Etappe 10. 340 km. Paro (Bhutan)

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

25 Oktober 2015 | Bhutan, Paro

Half 8 op pad. Zo'n 160 km naar de grens, eerste stuk duurt lang, door de bergen, slechte wegen, drukte. Maar dan wordt het vlakker en rijden we door de theeplantages. We zouden met onze 4 auto's ongeveer 50 km voor de grens met Bhutan tanken. Goed, afrekenen. Waar is mijn portemonneetje met Indiaas geld, niet op de plaats waar het hoort te zitten in mijn tas, maar ik heb hem ook nergens anders ingedaan toch? Shiiiiiiii...ook mijn paspoort en portefeuille, ze liggen nog in de kluis van het hotel!!!!!!!! Ojee, terug!! De rest van de groep gaat door, wij als een speer voor zover mogelijk naar het hotel terug, en we waren al 3 uur aan het rijden! En we moeten de grens over, dat doen we dan maar alleen, want voordat we terug zijn is het al 6 uur later... Spullen netjes terug gekregen, weer opnieuw beginnen aan de rit, om 16.10 bij de grens, eerder dan verwacht. Gelukkig. Eerste post: auto uitklaren, makkie, door naar de paspoort uitstempelpost. Probleem: we kunnen niet aantonen dat we een visum voor Bhutan hebben. Onze uitleg mocht niet baten. Gelukkig was JW nog bij de grens aan Bhutaanse kant omdat daar iets anders niet klopte met visa van enkelen uit de groep. JW stuur de Bhutaanse gids Sonan naar onze Indiase grenspost. Hij zegt tegen de douanemeneer in hun taal "doe toch niet zo flauw, je weet toch dat deze mensen ook bij die groep horen!" . Sjonjejonge.... Dus door naar Bhutan, we mogen een grote rij mensen voorbij lopen, in een kantoortje vingerafdrukken en foto, geregeld! 1 team zit er nog, klopt echt helemaal iets niet, want als wij in dat kantoortje komen zitten zij er al 5 uur!
Wij rijden om 17.30 u Bhutan binnen en gaan nog 170 km in t donker(zonder lantaarnpalen oid) over bergwegen. We hebben daar nog 3 en 'n half uur over gereden en nog een oponthoud van een half uur bij een politiepost omdat we een andere post voorbij zijn gereden waar we een stempel moesten halen..... Balen, maar een half uur wachten later mochten we toch door.
21.30 in het hotel aangekomen, er was nog wat eten voor ons. Degenen die nog wakker waren hadden ook nog smeuïge verhalen: Alfons heeft een uur vastgezeten omdat hij de colonne van de koning door was gereden, de koning had wel heel vriendelijk gezwaaid! En dat Leonard uiteindelijk zijn visum kreeg door een fist van e prime minister!
Nou, lekker naar bed!!!!!

• 26 Oktober 2015 - 12:13

Moniek:

Tjonge met samengeknepen billen gelezen, ik zou helemaal in de stress zijn met een vergeten portomonee hihi. Gelukkig komt het allemaal goed ! Gaaf weer jullie verhalen en pas goed op jezelf xxx

• 26 Oktober 2015 - 13:18

José Tournoy:

Oh wat een spannende verhalen allemaal, maar alles komt uiteindelijk weer goed. Wil niet weten wat de reactie was van jullie, dus wat er werd gezegd toen bleek dat de belangrijke papieren en portomoneetje nog in de kluis lag. Dit zal je geen 2e keer gebeuren. Heel veel reisplezier en wees voorzichtig!!!! xx

• 26 Oktober 2015 - 15:30

Anke:

Ha avonturiers leuk om weer iets van jullie te lezen en zien. Je hebt ook portemonneetjes die je om je hals kunt hangen

• 26 Oktober 2015 - 20:00

Jolande:

Hoi lies en Paul,

Dat is schrikken geweest, maar jullie zijn al wat gewend gelukkig is alles goed gekomen.
    Kijk uit geniet samen en tot Hoorns.

Liefs jolande

• 27 Oktober 2015 - 12:55

Bas :

Ha ha ik moest wel lachen dat jullie weer eens wat vergeten zijn.

Goede reis nog.

Groetjes BasP