Donderdag 29 okt Etappe 13 Guwahati (India) 270 km - Reisverslag uit Guwāhāti, India van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu Donderdag 29 okt Etappe 13 Guwahati (India) 270 km - Reisverslag uit Guwāhāti, India van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu

Donderdag 29 okt Etappe 13 Guwahati (India) 270 km

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

29 Oktober 2015 | India, Guwāhāti

Half 7 ontbijten, kwart voor 7 op pad.... Nou nee, erg platte band bij Niek. Maar onze 4 mannen kunnen dat klusje wel klaren; om 7 u rijden we aan! Het gast goed, nog steeds bochtige wegen zonder vangrail met verschrikkelijke ravijnen, niet normaal. Maar ook hier wordt er flink gewerkt om de weg te verbreden, dus nog steeds veel stof, zand en wat oponthoud. We komen bij de grens; dezelfde procedures worden weer gevolgd ( eerste kantoortje paspoorten uitstempelen, auto hoeft nu niet, dan in India auto inklaren, paspoorten aan de overkant weer in laten stempelen), we zijn de enige grensovergangers op dit moment, de beambten hebben redelijk goede zin en we gaan zonder vertraging verder door India. (Jammer ons lieflijke Bhutan achter te moeten laten...). Zo'n 20 km voordat we bij het hotel zijn gaan we tanken. Omdat we alle 4 teams geen contant Indiaas geld hebben vragen we of we bij deze pomp met de creditcard kunnen betalen. Yes yes yes.. Paul wacht even af, Sjuk tankt 'm vol... No sir no, no card.... ????!!!!! Dan met dollars betalen, nou er wordt gekeken of we met monopoly geld willen betalen, er komen steeds meer mensen om ons heen staan, jeetje wat nu. Paul gaat met Sjuk uiteindelijk het kantoortje binnen, geven naast de dollars nog wat klein Indiaas geld, er worden handen geschud en we kunnen weer gaan rijden...not! Weer mensen om de auto, we bellen JW, geen gehoor, we bellen het hotel om ons bij te staan, geen gehoor. Toch gaan we nu rijden, een brommertje volgt en in het hotel gekomen kan Sjuk geld wisselen en in Roepies aan de tankjongens betalen.... Sjongejonge!
Nu tijd om te douchen en wat te rusten

• 29 Oktober 2015 - 13:43

Jose Tournoy:

Jeetje wat een toestanden, maar goed dat jullie met zo velen zijn, je zal dit in je eentje doen. Maar dat zal er wel bij horen en van iedere ervaring leer je natuurlijk. Wederom veel succes en ik wacht op het volgende spannende verhaal.

• 30 Oktober 2015 - 09:47

Jolande:

Dat is nog eens iets meemaken gelukkig zijn jullie met een groepje.
    Geniet van jullie verhalen succes en geniet er van.

Lfs Jolande

• 30 Oktober 2015 - 12:13

Anne:

Wat een spannende en mooie verhalen weer! Geniet er van samen! En vooral door blijven schrijven