Zondag 1 nov Etappe 16 Bagan 270 km - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu Zondag 1 nov Etappe 16 Bagan 270 km - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu

Zondag 1 nov Etappe 16 Bagan 270 km

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

01 November 2015 | Myanmar, Pagan

7 u vertrokken zonder ontbijt want dat was er niet, diverse mensen van de groep waren al om half 6 vertrokken vanwege het lawaai tgv regenval. Zij sliepen onder het golfplatendak waar je de regen vervelend goed hoort.... Het heeft dus de hele nacht flink hard geregend en dat had vandaag onderweg ook zijn gevolgen. Getankt in 't dorpje en kilometers maken, nee...vast in een lange rij verkeer. De weg die we rijden (en er is geen alternatieve route) is een asfaltweg zo breed als een breed fietspad. Er waren wel brede uitwijkbermen aan beide kanten maar die waren van hard zand vannacht veranderd in een grote klei- en modderpoel. Passeren (2 richtingen verkeer) met 2 wielen op het asfalt en de andere in de berm ging nog wel. Toen dus de lange rij, het staat vast, er is een personenbus van de weg af geschoten. Uiteindelijk, nadat ons serviceteam al een uur aan het wachten was op actie, hebben zij zelf initiatief genomen en gestart de boel weer op de weg te krijgen mbv een sleepband en een vrachtwagen die dichtbij stond. Daarna heeft Wouter ons door het stilstaande verkeer gedirigeerd zodat we slippend en schuivend en onstuurbare acties uiteindelijk weer op het asfalt komen om de reis te vervolgen. Maar eerst hebben we Sjuk nog uit de modder kunnen slepen, hij stond vast in een diepe richel. Goed gelukt alles, wat hebben we daarna met z'n 8en gelachen om onze rijcapriolen door de modder, maar zeker ook ontlading omdat het spannend was of we zo zigzaggend met bijna geen controle over de auto zonder schade erdoor komen..... 2 uur vertraging...
Daarna het zelfde formaat wegen, maar ging zonder problemen goed! Bagan, de oude hoofdstad van Myanmar binnengereden, met 4000 tempels, gebouwd tussen 600 en 1200 nC. Mooi! Eten en naar bed, want morgen om 4.30 u op; we gaan met z'n allen een ballonvaart boven de stad maken!!!!!
De vrouw van Alfons is aangekomen met weer onderdelen, diverse auto's snakken naar hulp...... Morgen rustdag, dus alle tijd!

• 02 November 2015 - 11:08

Ted :

Klinkt spannend!
    Voorspoedig en mooi vervolg van de reis toegewenst!