Woensdag 4 nov Etappe 18 Ruili (China) 240 km - Reisverslag uit Ruili, China van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu Woensdag 4 nov Etappe 18 Ruili (China) 240 km - Reisverslag uit Ruili, China van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu

Woensdag 4 nov Etappe 18 Ruili (China) 240 km

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

04 November 2015 | China, Ruili

Gezamenlijk vertrek naar de grens. De staatsgids, die tijdens ons verblijf in Myanmar af en toe zijn neus laat zien, moet daar de laatste formaliteiten voor ons afhandelen. De laatste 10 km voor de grens staat een net zo'n lange rij vrachtwagens, ongelooflijk. We kunnen wat tussendoor wurmelen, sommige stukken staat alles vast, daarna komen we weer wat verder. Dan weer de gebruikelijke grensprocedures die we iedere keer afhandelen; exitstempels, auto uitklaren, kopie paspoort, deze keer ons tijdelijke kenteken en rijbewijs inleveren, aan de Chinese kant ook weer wachten, in de rij staan, arrivalkaartjes invullen(met zwarte pen, anders is het niet geldig!!). Onze Chinese gids Michael staat op ons te wachten en als de groep compleet is rijden we achter elkaar naar een locatie waar we onze Chinese kentekenplaten en rijbewijzen krijgen, door naar een andere locatie waar er foto's van de auto worden gemaakt...het is een hele happening hoor! Gelukkig ligt het hotel maar 10 km van de grens; we zijn zo'n 4 en een half uur met de procedures bezig geweest, plus tijdsverschil van anderhalf uur later, kunnen we even opknappen en aan tafel!
Wat opvalt, meteen toen we door de douane waren en aan Chinese kant staan, dat het hier netjes, schoon, gestructureerd is. De wegen zijn breed, regels worden nageleefd. Alleen jammer dat er totaal geen Engels wordt gesproken.....