Zaterdag 7 nov Etappe 21 Kaili 615 km - Reisverslag uit Kaili, China van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu Zaterdag 7 nov Etappe 21 Kaili 615 km - Reisverslag uit Kaili, China van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 7 nov Etappe 21 Kaili 615 km

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

07 November 2015 | China, Kaili

615 blijkt 750 km te zijn. Na zo'n 50 km bezoeken we Stone Forest, een Unesco park, erg bijzonder! Dan alleen maar snelweg, mooi glad, bijna geheel tolweg met veel grote viaducten en kilometers lange tunnels. Tolwegen hebben Europese prijzen, erg duur voor de Chinezen; er rijden vnl. vrachtwagens die zich goed aan de verkeersregels houden, en luxere wagens die hun eigen regels erop na houden, maar het rijdt goed door, het zijn geen drukke wegen. Cees en Vera stonden voor ons in de rij bij het tolpoortje. Hier hoef je geen papieren kaartje te trekken, maar krijg je een pasje, dus bij het afrekenen zagen we ze zoeken naar het kaarten"..zoeken, heb jij m niet waar is ie dan; wij achteruit en een ander poortje, wachten op Cees en Vera.. Dat duurt, want in China zijn ze heel erg precies in dat soort dingen, bv de sleutel van de hotelkamer neemt iemand soms nog wel eens mee per ongeluk, nou dat kan hier dus echt niet, zo ook het tolkaartje..... Ondertussen staan we te wachten en komt er een groep Chinezen bij onze auto's. Ze zijn nieuwsgierig waar we vandaan komen en wat we hier doen; opeens zijn we niet meer de toerist maar de bezienswaardigheid! Ze willen heel graag met ons op de foto! Daarna komen eindelijk Cees en Vera door de tolpoortje heen en kunnen we verder.
Het landschap bestaat uit mooi beboste heuvels van het Kartsgebergte, schone lucht, relatief dun bevolkt hier. Toch weer in het donker aangekomen, eten en naar bed, wekker staat weer op 5.45 u.