Woensdag 28 september Watson Lake, 635 km - Reisverslag uit Watson Lake, Canada van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu Woensdag 28 september Watson Lake, 635 km - Reisverslag uit Watson Lake, Canada van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu

Woensdag 28 september Watson Lake, 635 km

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

28 September 2016 | Canada, Watson Lake

0-8 graden, mooie blauwe hemel, 635 km

Het was koud vannacht in ons huisje bij de logde.
Sommigen van de groep hadden gisteren beren gezien, toch maar iets rustiger rijden vandaag om niet overal aan voorbij te rijden... Weer mooie rustige wegen met vergezichten. Prachtige herfstkleuren.
Na kilometers gereden te hebben in uitgestrekt landschap met dennenbomen komen we opeens in een stadje terecht, Whitehorse. Leuk, zo in de middle of nowhere opeens weer mensen en activiteit. Als we weer verder rijden horen we op de lokale radiozender dat in het plaatsje vanmorgen Prins William en Kate een bezoek aan het plaatselijke museum hebben gebracht net als oma Elisabeth jaren terug, erg toevallig dat wij er ook net waren, leuk.
Deze challenge is er weer een serviceteam mee; vorig jaar hadden Wouter en Sigi hun handen vol aan alle relaties, deze keer is er nog niets aan de hand geweest. Jan-Willem rijdt natuurlijk weer in zijn Mini, verder enkele Defenders en andere Jeep-achtigen, en een Ford Raptor die wij bijzonder vinden omdat hij zo robuust is, maar hier is het een normaal formaat tussen alle pick-ups.
We slapen in een motel wat gerund wordt door Chinezen, we eten dan ook Chinees, geen gezellige accomodatie dus we liggen lekker op tijd in bed. Tot Vera op onze deur klopt en vertelt dat het Noorderlicht weer te zien is, ff snel aankleden en weer genoten van het natuurverschijnsel!

Kijk ook op Facebook.com/CarChallenge; Jan-Willem schrijft vol smaak over onze avonturen.

• 02 Oktober 2016 - 09:53

Marga En Hennie:

We zijn net terug van onze vakantie in Spanje en volgen nu jullie reisverslag op de voet. Geniet weer van alle bijzondere landschappen, mensen en gebeurtenissen. Wij reizen vanuit Nuenen met jullie mee

• 02 Oktober 2016 - 23:16

Gijsen Caroline:

Hier in trinidad volgen we jullie avonturen. Voor mij is het een herinnering aan de reizen die ik maakte in de 70er jaren door Turkije, Iran, Afghanistan, India en Pakistan. Blijf schrijven, goed reis en veilig home coming.

Verslag uit: Canada, Watson Lake

Alaska-Panama WorldChallenge 3e etappe

De derde etappe van The World Challenge start op maandag 26 september 2016 in Anchorage, Alaska. Het vervolg op etappe 2 die ons in 2015 van Mumbai tot Tokio bracht. Tokio ligt hier 5.555 kilometer vandaan en toch veel dichterbij Anchorage hadden we niet kunnen komen tijdens de tweede etappe. Deze derde etappe brengt ons in een compleet andere wereld. Maar ook de richting is anders, we rijden bijna uitsluitend naar het zuiden.
Deze etappe rijden we door 10 landen; 15.500 kilometer.
Alle ingrediënten zijn aanwezig om er een bijzondere Challenge van te maken. De eerste weken volgen we de lijn van de Rocky Mountains naar het zuiden om daarna de Midden-Amerikaanse landen te bezoeken.
Nadat we alle Midden-Amerikaanse landen bezocht hebben heffen we 35 dagen later, op 31 oktober 2016, het glas in Panama City.
Maar voordat het glas geheven kan worden, wachten ons vijf inspannende weken. Prachtige routes, hoge bergpassen, mooie, maar ook slechte wegen, drukke grenspassages en oude Mayasteden liggen tussen Anchorage en Panama City.
Doorzettingsvermogen, inventiviteit, rust en enthousiasme zijn allemaal nodig om de Challenge tot een succes te maken.
Aldus Jan-Willem, CarChallenge.