Zondag 16 oktober Monterry, 245 km - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu Zondag 16 oktober Monterry, 245 km - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu

Zondag 16 oktober Monterry, 245 km

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

16 Oktober 2016 | Mexico, Monterrey

Heeft iemand ervaringen met een andere reisblog of erover gehoord? Graag horen we dat...

Vanmorgen konden we rustig aan doen, we gaan pas om half 11 richting grens. Laredo ligt aan een rivier; aan de overkant is Mexico, dus bij de grens zijn we zo. Jan Willem is al vooruit gegaan omdat hij geen contact met het hotel voor vanavond kreeg, dus zo heeft hij wat meer tijd om iets te regelen mocht het nodig zijn...
Sigi begeleidt ons nu. US uit gaat goed, douane Mexico wil toch even in mijn tas kijken, geen probleem. Dan naar het immigratie en car-permit gebouw. We mogen 4 balies afhandelen, de eerst 3 gaat goed, wel wat wachten omdat we met z'n 22en zijn, ok. Dan balie 4: een strenge juf die alleen Spaans praat, ze gaat onze car-permit regelen, maar wat ze van ons wil weten is een grote vraag. Gelukkig kan Gabriela bijspringen, zij is met de Spaanse taal opgegroeid. Wat is het bouwjaar van de auto? De voorletters kloppen niet, verzekering? Het is warm, klopt alles zodadelijk, heb ik alle copieen die nodig zijn bij me? Het zweet loopt over onze rug. Maar dan krijgen we alle stempels en mogen we door. Sjuk heeft een probleem met de voorletters op kenteken in vergelijking met zijn naam in het paspoort, moet een paar keer terug naar balie 1 en 3, nog is het niet goed... Dan wordt het Carnet erbij gehaald ( Dit is een belangrijk document dat we nodig hebben om de auto door bepaalde landen heen te mogen rijden en bewijst dat we de auto niet illegaal invoeren). Bij deze grensovergang hebben we het Carnet niet nodig, maar bij Sjuk , en later ook bij Cees, blijkt het document de sleutel naar Mexico te zijn. Enfin, vanaf aankomst bij de grens en Mexico binnenrijden zijn we 3 uur verder..... Dit was te verwachten en daarom is de etappe van vandaag naar 230 km.
We zien veel mega grote vrachtwagens, de snelweg is wat hobbelig en we zien palmbomen! Temperatuur: 34 graden. Het hotel is modern en staat in contrast met het enigszins rommelige en chaotische straatbeeld.

• 17 Oktober 2016 - 10:45

Janneke:

leuk de foto"s nu erbij. Krijg je beter een indruk waar jullie zijn en wat jullie meemaken. Mexico zal zeker de moeite waard zijn als ik zo de verhalen van iedereen hoor. genieten maar weer. Hier is het ondertussen echt herfst geworden. Mooi zonnetje en veel mooie kleuren in de tuin. En bakken vol walnoten.

• 19 Oktober 2016 - 10:40

Jill:

Mijn vader en Gabriela houden ook een blog bij.
    Ik kwam toevallig op jullie blog uit omdat ik op zoek ging nadat we niks meer hebben vernomen sinds jullie in Mexico aan het reizen zijn.

Basengabrielaopreis.blogspot.nl

Hele goede reis nog!!

Groetjes Jill, dochter van Bas en Gabriela

Verslag uit: Mexico, Monterrey

Alaska-Panama WorldChallenge 3e etappe

De derde etappe van The World Challenge start op maandag 26 september 2016 in Anchorage, Alaska. Het vervolg op etappe 2 die ons in 2015 van Mumbai tot Tokio bracht. Tokio ligt hier 5.555 kilometer vandaan en toch veel dichterbij Anchorage hadden we niet kunnen komen tijdens de tweede etappe. Deze derde etappe brengt ons in een compleet andere wereld. Maar ook de richting is anders, we rijden bijna uitsluitend naar het zuiden.
Deze etappe rijden we door 10 landen; 15.500 kilometer.
Alle ingrediënten zijn aanwezig om er een bijzondere Challenge van te maken. De eerste weken volgen we de lijn van de Rocky Mountains naar het zuiden om daarna de Midden-Amerikaanse landen te bezoeken.
Nadat we alle Midden-Amerikaanse landen bezocht hebben heffen we 35 dagen later, op 31 oktober 2016, het glas in Panama City.
Maar voordat het glas geheven kan worden, wachten ons vijf inspannende weken. Prachtige routes, hoge bergpassen, mooie, maar ook slechte wegen, drukke grenspassages en oude Mayasteden liggen tussen Anchorage en Panama City.
Doorzettingsvermogen, inventiviteit, rust en enthousiasme zijn allemaal nodig om de Challenge tot een succes te maken.
Aldus Jan-Willem, CarChallenge.