Zaterdag 28 oktober Uripa 425 km - Reisverslag uit Uripa, Peru van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu Zaterdag 28 oktober Uripa 425 km - Reisverslag uit Uripa, Peru van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 28 oktober Uripa 425 km

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

28 Oktober 2017 | Peru, Uripa

Balen, er zijn 2 reservebanden gestolen vannacht vanaf de auto van Wouter. De meeste auto’s stonden op een afgesloten binnenplaats, een paar aan de straat, jammer, maar hij krijgt van het serviceteam een extra reservewiel te leen, dus op pad.
2 opties vandaag: een nieuwe, snellere weg, of de oude route die spectaculair maar gevaarlijk is....... jullie begrijpen wel welke wij nemen.....
De spectaculaire route (in deze challenge “special stage” genoemd) wordt met de betreffend teams gezamenlijk gereden, maar als we bij de afgesproken plaats zijn mogen Sjuk en Dieke met ons samen vast vertrekken. Bob en Monique nemen de nieuwe weg. Onze route gaat over erg smalle off-road bergwegen met afgronden, gelukkig af en toe met wat verbreding ivm toch wel een aantal tegenliggers.
Daarna nog 250 km over betere bergwegen om om 17 u als eerste team in het dorpje te arriveren. Tijd om nog even over de markt te lopen en de kerk in te gaan.
Het is een vrij eenvoudig hotelletje waar we slapen, de familie rent de benen onder hun lijf om onze groep te voorzien van alles wat er nodig is, ze wisten dat we kwamen maar waren er toch niet op voorbereid.

• 31 Oktober 2017 - 12:44

José:

Leuk die wijde rokjes van de vrouwen, snap dat het de klederdracht daar is. Maar zijn hier nu in de mode. Wat verkopen die vrouwtjes voor groen spul daar op de grond? Groetjes xxx

Verslag uit: Peru, Uripa

WorldChallenge Etappe 4, Zuid-Amerika

We pakken de route van The World Challenge op in Guayaquil, Ecuador.
Eerst zullen Paul en ik samen met Bob en Monique (dit is voor hen de eerste deelname aan de WorldChallenge) de Galapagos eilanden bezoeken, we zijn super benieuwd!

Op 20 oktober beginnen we de rit in de auto en ontdekken we de inspirerende landen van Zuid Amerika, Ecuador, het prachtige Peru en Bolivia om vervolgens kennis te maken met de woestijn in Chili en de beroemde Ruta- 40 van Argentinië. Regenwoud, hoge bergpassen in de Andes, de zoutvlaktes van Bolivia, de Atacama woestijn, maar ook de uitgestrekte wijngaarden en het ruige Patagonië. Via het zuiden rijden we naar de hoofdstad van Argentinië, Buenos Aires. (tekst van JanWillem)

Degenen die in de mailinglist staan ontvangen een mail zodra ik iets post. Als je dat lastig vindt kun je dat wijzigen zodat je zelf op de site kunt kijken wanneer je wilt. Andersom kan ook; je kunt jezelf op de mailinglist zetten of vragen of ik dat wil doen.
Ik probeer zodra er goede wifi is te posten, dus soms stuur ik dagelijks, andere keren meerdere verslagen tegelijk. Foto's uploaden was de afgelopen jaren niet altijd even makkelijk dus we zijn benieuwd of dat misschien verbeterd is.
Verder plaatst JanWillem (organisator CarChallenge) op zijn Facebook maar ook op zijn website zijn verslagen, mooi geschreven, meerdere ervaringen vanuit de groep. Ook heeft hij een drone bij zich wat hele mooie filmpjes oplevert, zeker de moeite waard om ook op zijn site te kijken:

JanWillem is afgelopen maandag naar Guayaquil gevlogen om te zorgen dat de auto's van de boot bij het hotel komen te staan. Hij verwacht dat het inklaren van de auto's bij de douane erg moeizaam verloopt, er is zelfs al een plan B mochten er nog auto's in de haven zijn blijven staan als de teams zijn gearriveerd, spannend!
De verslagen van JanWillem zullen vanaf de 20e geplaatst worden denk ik, of hij plaatst nog iets over het inklaren van de auto's , dat kan ook, maar de rit start dus de 20e!

Wij hebben weer zin in ons nieuwe avontuur!