07-10-2014 Dinsdag - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu 07-10-2014 Dinsdag - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu

07-10-2014 Dinsdag

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

07 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Memphis

Slecht geslapen, goed ontbijt, op pad naar Clarksdale, hotel Riversdale binnen gelopen, een levende illustratie van een verhaal uit ons boek, zo oud, armoedig, maar vol verhalen over bekende sterren die daar overnacht hebben, muziek hebben gemaakt. Omdat zwarte mensen tgv de segregatie niet in hotels mochten slapen waar blanken sliepen, hebben velen daar overnacht die de blues hebben neergezet. We mogen helaas binnen geen foto's maken.
Door naar het Delta Blues museum, leuk, maar een bezoekje aan het tegenoverliggende Ground Zero is veel interessanter. Morgan Freeman is de eigenaar, het is een bekend bluescafe in het verder armoedige stadje. Iedereen die binnenkomt zet zijn naam ergens op de muur of het meubilair, vreemd maar gaaf uitziend.
Dan naar Memphis waar we meteen doorrijden naar Graceland. Heel bijzonder om in zijn huis rond te mogen lopen, alles te zien en dan opeens aan zijn graf te staan, poeh! Apart, weer indrukwekkend.... Nog even langs het geboortehuis van Aretha Franklin, het ligt in een erg armoedig, verwaarloosde wijk in Memphis. Het huisje is net als vele andere vervallen, houten planken over de ramen getimmerd, de voordeur staat op een kier...... Ik durf niet naar binnen, Paul wel en maakt wat foto's...
Begin van de avond vanuit het hotel richting Missisipi river gelopen, mooie brede rivier, romantisch in de avondschemer.... Op naar Bealestreet, deze straat komt ook in liedjes voor, maar we weten zo niet welke. Mooie livejazz buiten op straat, man met z'n vrouw en vriend, baby'tje ligt heerlijk door de harde muziek heen te slapen in de kinderwagen. In Bealestreet ook in veel kroegjes livemuziek, Paul is helemaal los, hij heeft zelfs 2 cd's gekocht!