Zondag 30 oktober Boca Chica, 290 km - Reisverslag uit Boca Chica, Panama van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu Zondag 30 oktober Boca Chica, 290 km - Reisverslag uit Boca Chica, Panama van Liesbeth Buchrnhornen - WaarBenJij.nu

Zondag 30 oktober Boca Chica, 290 km

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

30 Oktober 2016 | Panama, Boca Chica

We hoeven niet vroeg op, maar om half 6 ben ik er uit en ga op het balkon zitten lezen, Paul slaapt nog wat door. Vandaag de laatste grensovergang, ik zie er erg tegenop. De briefing gisterenavond beloofde geen soepele grens, als de meneer van de inklaring geen goede bui heeft zit er een grote kans in dat, als je denkt dat je alles gehad hebt...ook nog eens alle bagage in een aparte ruimte mag uitladen en laten checken. Nou, dat wordt weer wat, we nemen ons voor helemaal rustig te blijven, alles over ons heen te laten komen met een zeker gevoel van dat het allemaal wel goed zal gaan komen.
We vertrekken niet zo vroeg, gaan nog even bij de stallen kijken en gaan rijden. Het landschap is nog steeds mooi, wegen goed.
Bij de grens is het weer zoeken bij welk gebouwtje, welk loket, welk formulier, maar we kunnen Costa Rica uit. Dan Panama in, bij het eerste douanekantoortje om ons paspoort in te klaren, begint de man een vriendelijk praatje over het AnneFrankhuis waar hij is geweest in Amsterdam, gaat goed, stempel easy. Dan moet er aan de overkant van het straatje een extra verzekering worden afgesloten, extra copieen worden meteen door het meisje gemaakt, we kunnen naar een ander gebouw, loket, mevrouw maakt het voor de auto in orde (geen zogenaamd interessant gezeur over letters zus of zo, gewoon met alle door ons aangeleverde benodigde documenten maakt zij het in orde!! Dan nog even wat dollars betalen bij een ander hutje om ergens verderop een stempel te krijgen, helemaal goed! Als laatste naar de man die nog een handtekening moet zetten (de man die dus alle bagage zou willen uitpluizen) en hij zet zijn handtekening!!!!!! Nog even door de ontsmettingscabine rijden en we zijn door!!!!! Panama in! Ongelooflijk, wat fijn, super!!
Mooi landschap, veul regen....

• 31 Oktober 2016 - 11:20

Liesbeth:

Lieve Liesbeth en Paul,
    Het zit er al weer bijna op. Bedankt voor je verslagen en foto's. Zo waren wij er ook een beetje bij, tijdens jullie fantastische reis weer. Veel plezier nog die laatste dagen en kom goed thuis! Xxx

Verslag uit: Panama, Boca Chica

Alaska-Panama WorldChallenge 3e etappe

De derde etappe van The World Challenge start op maandag 26 september 2016 in Anchorage, Alaska. Het vervolg op etappe 2 die ons in 2015 van Mumbai tot Tokio bracht. Tokio ligt hier 5.555 kilometer vandaan en toch veel dichterbij Anchorage hadden we niet kunnen komen tijdens de tweede etappe. Deze derde etappe brengt ons in een compleet andere wereld. Maar ook de richting is anders, we rijden bijna uitsluitend naar het zuiden.
Deze etappe rijden we door 10 landen; 15.500 kilometer.
Alle ingrediënten zijn aanwezig om er een bijzondere Challenge van te maken. De eerste weken volgen we de lijn van de Rocky Mountains naar het zuiden om daarna de Midden-Amerikaanse landen te bezoeken.
Nadat we alle Midden-Amerikaanse landen bezocht hebben heffen we 35 dagen later, op 31 oktober 2016, het glas in Panama City.
Maar voordat het glas geheven kan worden, wachten ons vijf inspannende weken. Prachtige routes, hoge bergpassen, mooie, maar ook slechte wegen, drukke grenspassages en oude Mayasteden liggen tussen Anchorage en Panama City.
Doorzettingsvermogen, inventiviteit, rust en enthousiasme zijn allemaal nodig om de Challenge tot een succes te maken.
Aldus Jan-Willem, CarChallenge.